August 6, 2013

Čorba od pečene šargarepe sa belim lukom i djumbirom

Već diži period imam problem sa čitanjem knjiga, i pored toga što zaista nemam vremena, (za stranicu-dve dnevno se uvek pronadje vreme) nijedna mi ne drži pažnju, niti me nešto posebno privlači. I onda sam pre mesec dva ugledala novu knjigu Orhana Pamuka i kao da me pozvala. I sada uživam u svakom pročitanom slovu i radujem se svakoj prilici da je uzmem u ruke i izgubim se medju njenim stranicama. Nije ovo neka posebna preporuka za čitanje, mislim da neko ko nije do sada voleo i čitao Pamuka uopšte ne bi video ništa posebno u njemim esejima, želela sam samo da podelim svoju radost i jedan citat.

Dok se čitaju i još više dok se pišu, romani su novi svetovi u koje ulazimo sa radošću. Oblikovani su da s lakoćom nose vizije koje romasijeri žele da stvore. Oni dobrom piscu nude pouzdan, postojan novi svet u koji će u svako doba dana pobeći i biti srećan, baš kao što pružaju radost dobrom čitaocu.
                                                                                  Orhan Pamuk, Druge boje

Da se vratim receptu i čorbi.
Dobra čorba ili supa je nešto što mi uvek popravi loš dan ili učini dobar još boljim.
Stalno isprobavam nove varijante i kombinacije, a ova je trenutni apsolutni hit. Može da se jede i tek mlaka ili sa hladnom pavlakom i jogurtom pa je pogodna i za vrućine. 



Sastojci:

1 kg šargarepe
1 luk
3 čena belog luka
1 cm korena djumbira
1/2 kašičice ljute tucane paprike, opciono
1/2 kašičice sušene majčine dušice
800 - 1000 ml supe
so i biber po ukusu



Očistite šargarepu i isecite je na manje komade, luk oljuštite i podelite na četvrtine, beli luk ostavite u ljusci. Sve stavite u vatrostalnu činiju pa prelite sa dve tri kašike maslinovog ulja. Pecite u rerni na  200°C oko 45 minuta, s vremena na vreme mešajuči povrće. Izvadite iz rerne i pustite povrće da se malo prohladi. Stavite sve u belnder, beli luk predhodno istisnite iz ljuske, zatim miksirajte i postepeno dolivajte supu dok ne dobijete željenu gustinu. Sipajte čorbu u šerpu, dodajte narendan koren djumbira, ljutu papriku i so i biber po ukusu i stavite je da na ringlu da proključa. Poslužite uz kockice prepečenog hleba, ili sa pavlakom za kuvanje.


Pin It Now!

9 comments:

  1. Pravi recept za ove letnje dane!

    ReplyDelete
  2. Divan receptic, svidja mi se vec na fotkama a verujem da bi mi jako prijala i uzivo.:)) p.s. nisam citala O.Pamuka ali mogla bih da potrazim ovde kod nas, hvala na lepoj preporuci.:)

    ReplyDelete
  3. Nekako sam se prepoznala u tvojoj prvoj rečenici...ne znam da li je do knjiga, ili do toga što nikako da budem dovoljno opuštena i odmorna za tih par stranica...valjda je to prolazna faza...deca će malo odrasti..pa ću moći malo i da se izgubim među stranicama, a da me neko odmah ne pozove...ili da mi ne klone glava....Čorba...odlična.

    ReplyDelete
  4. Volim Orhana Pamuka, volim mrkvu, volim đumbir - volim ovaj recept :)))

    ReplyDelete
  5. Prefino i prelepo, fotke specijalno leeepeee...

    ReplyDelete
  6. probala, odlican!!

    ReplyDelete
  7. procitao sam dobar dio knjiga od Pamuka, zbilja je poseban, nije cudo sto je nobelovac. Ali nisu mu bas sve isto dobre, moj favorit je ,,Crvena,, ali i ,,Muzej nevinosti,, cak sam bio u tom famoznom muzeju, ali ,,Snijeg,, je malo tezi mozda zbog problematike gledanja islama u danasnjoj savemenoj Turskoj koja se kosi sa tradiconalnim... Ali dosta o tome, za ovakvu supu je najvazniji start, tj baza u dobroj domacoj kokosijoj supi, a mrkva, korijen celera, tikva,ili crvena leca su samo varijacije na zadanu temu. Ova zadnja je odlicna kad se setas Istanbulom jedan kisni dan poslije posjete kuci ,,Muzej nevinosti,, pa narucis u lokalnoj ascinici ,,findzan caja,, a poslije toga raki da se covjek zagrije, pa onda porucis lahmacun (turska pizza), Kırmızı mercimek çorbası (corba od crvene lece) i zaliti sve jednim pivom Efes. Ova supa sa mrkvom je na danasnjem meniju kao starter, a poslije rizoto sa sniclama, nedjeljni rucak jer mi djeca dolaze.

    ReplyDelete